Adatvédelmi Szabályzat


A Dorina decor webáruház, mint Muzslai Gábor e.v. a weboldalon (www.dorinadecor.hu) adószám 59913997-1-31 székhely 2533 Bajót Kossuth Lajos utca 3. feldolgozza az Ügyfél által szolgáltatott személyes adatokat az Általános Szerződési Feltételek teljesítéséhez és kiegészítéséhez, az elektronikus megrendelések és szállítmányok feldolgozásához és a szükséges kommunikációhoz a törvény által előírt időtartam alatt.

Általános rendelkezések

1. Személyes adatkezelő a GDPR-ral összhangban jelen dokumentum a webshop működésével kapcsolatban minden releváns adatkezelési információt tartalmaz az Európai Unió 2016/679 számú Általános Adatvédelmi Rendelete (a továbbiakban: Rendelet, GDPR) és a 2011. évi CXII. tv. (a továbbiakban: Infotv.) alapján.

2.  Adatkezelő: Muzslai Gábor e.v.

Székhely: 2533 Bajót Kossuth Lajos utca 3
Adószám: 59913997-1-31
E-mail cím: dorinadekoracio@gmail.com

3. Megrendelő: az a természetes vagy jogi személy (akár magán akár állami tulajdonú), aki a jelen Adatkezelési nyilatkozatott elfogadva, érvényes megrendelést ad le Adatkezelő részére akár valamely szolgáltatás vagy termék megvásárlásával, akár az Adatkezelő által nyújtott egyéb szolgáltatásokra jelentkezve (pl. nyereményjáték, hírlevél stb.).

Adatkezelő kijelenti, hogy bármely tevékenységéhez és szolgáltatásához kapcsolódó adatkezelés megfelel a jelen szabályzatban leírtaknak és a hatályos jogszabályokban meghatározott elvárásoknak.

Bevezetés

Jelen tájékoztató (továbbiakban: Adatkezelési nyilatkozat) az Adatkezelőtől megrendelt szolgáltatások, termékek teljesítése, internet útján elérhető, letölthető szolgáltatások és termékek, nyereménnyel járó egyéb játékok szervezése és lebonyolítása, valamint marketing célú megkeresések (a továbbiakban: "szolgáltatások", "szolgáltatás") során felmerülő, a Megrendelő által önkéntesen megadott, szerződés vagy az Adatkezelő jogos érdeke alapján kezelt személyes adatok kezelésére vonatkozik.

Minden olyan esetben, amikor valamely szolgáltatás külön az Adatkezelési nyilatkozatra hivatkozik, ezen adatkezelési tájékoztató az irányadó. Ezen tájékoztató rendelkezik a személyes adatok köréről, az adatkezelés céljáról, az adatok megőrzésének időtartamáról, a Megrendelő adatai törlésének, helyesbítésének lehetőségeiről, az adatfeldolgozók köréről, illetve arról, hogy harmadik személy részére történik-e adattovábbítás.
A külön termékhez tartozó tájékoztatók csak jelen Adatkezelési nyilatkozattal együtt érvényesek.

Az Adatkezelési nyilatkozat és az egyes termékekhez tartozó leírások, tájékoztatók az Általános Szerződési Feltételek szerves részét képezik, azzal kizárólag együttes érvényesek.

A jelen adatvédelmi tájékoztató az Adatkezelő által módosítható egyoldalúan oly módon, hogy bármely szolgáltatás igénybevételekor a friss, módosított tájékoztató jelenik meg a honlapon, és a szolgáltatás megvásárlásával a módosítás elfogadottnak minősül. A komolyabb változásokról, vagy az olyan módosításokról, amelyek a Megrendelő hozzájárulását igénylik, Adatkezelő külön, egyedi tájékoztatást küld.
Az egyes szolgáltatások megrendelésével, illetve használatával Megrendelő hozzájárul, hogy személyes adatait az Adatkezelő alá tartozó személyek és társaság(ok) a jelen Adatkezelési nyilatkozat rendelkezései szerint kezelje. Ez a kapcsolattartási adatok szükségszerű nyilvántartását jelenti, azonban hírlevél és marketing szolgáltatásokra csak azok a felhasználók jogosultak, akik ehhez külön hozzájárulnak a szükséges online űrlap kitöltésével és hozzájárulnak az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakhoz.

Az adatok fizikai tárolásának helye: az Adatkezelő által bérelt szerverek.

 Alapelvek

Az Adatkezelő alá tartozó társaság(ok) a Megrendelőktől kapott, gyűjtött és jelen adatkezelési tájékoztató szerint rögzített személyes adatokat a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályokkal – különösen a 2011. évi CXII. törvénnyel (az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról) -, az adatvédelemre vonatkozó nemzetközi egyezményekkel, európai uniós jogforrásokkal, különösen a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló 2016/679/EU rendelet (2016. április 27.) szabályaival összhangban
kezeli. Emellett háttérjogszabályként a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a reklámtevékenységre és elektronikus kereskedelemre vonatkozó törvények és jogszabályok is érvényesek.

Az Adatkezelő alá tartozó személyek és társaság(ok) kizárólag a Megrendelő jelen irányelvekben és a termékenkénti adatkezelési tájékoztatóban meghatározottak szerint kezeli, addig az időtartamig és arra a célra, amelyhez a Megrendelő hozzájárulását adta a megfelelő négyzetet (Check box-ot) kipipálva. Az Adatkezelő alá tartozó társaság(ok) az adatokat az érdekmérlegelés elve szerint kezelik, azaz csak abban az esetben, amennyiben a társaság(ok) joga, jogos érdeke vagy törvényes kötelezettsége szempontjából ez feltétlenül szükséges.

Az Adatkezelő minden szükséges technikai és szervezési intézkedést megtesz annak érdekében, hogy biztosítsa a Megrendelő által megadott, illetve hozzáférhetővé tett személyes adatok biztonságát az adatkezelés során.

A jelen adatvédelmi tájékoztatóban használt kifejezéseket a GDPR és a 2011. évi CXII. törvény értelmező rendelkezései szerint kell értelmezni.

A személyes adatok feldolgozása

A kezelt adatok köre

Megrendelés
Adatkezelés célja: A számla kiállításához szükséges adatok bekérése, a megrendelt termék, szolgáltatás díjának kiegyenlítéséhez szükséges fizetési információk továbbítása a Megrendelő e-mail címére, a termék kiszállításához a Megrendelő címének bekérése.
A kezelt adatok köre: név, e-mail cím, lakcím, szállítási cím és telefonszám.
A személyes adatokat nem teszik közzé, és nem kerülnek át más országokba.

Adatkezelés célja és jogalapja

Az adatok kezelésének célja a szolgáltatás(ok) megfelelő teljesítése. A Szolgáltatás nyújtása ebben az értelemben kiterjed:

  • a Megrendelő azonosítására, a többi Megrendelőtől való megkülönböztetésére;
  • kapcsolattartásra, hírlevél-hozzájárulás esetén a kapcsolódó vagy új szolgáltatásokról, termékekről való értesítésre;
  • ügyfél-elégedettség mérésére;
  • a Szolgáltatás testreszabásának megkönnyítésére;
  • a Szolgáltatáshoz kapcsolódó rendszerüzenet (értesítés megrendelésről, figyelmeztetés fizetési
  • kötelezettségről stb.) küldésére;
  • vásárlási opció esetén a szerződés létrehozására, tartalmának pontos meghatározására, a megrendelt termék szállítására, az adott és megrendelt kuponok és bónuszok igénybevételére;
  • valamint a tagsághoz kapcsolódó szolgáltatások, egyéb bónuszprogramok vezetésére és szabályozására.

A személyes adatok tárolása, nyilvántartása és kezelése egyes ellenérték fejében teljesített szolgáltatások megrendelése esetén szerződésen és jogszabályon – az adózási és számviteli kötelezettségeket szabályozó 1995. évi CXVII. törvényen, 2000. évi C. törvényen és 2003. évi XCII. törvényen – alapul.

A személyes adatok valódiságáért, pontosságáért kizárólag a Megrendelő tartozik felelősséggel, az Adatkezelőnek nem áll módjában a megadott adatok valódiságának ellenőrzése.

Az Adatkezelő alá tartozó társaság(ok) által kezelt személyes adatok körét az elektronikus kereskedelmi, számviteli és reklámszabályok befolyásolják, részben meghatározzák (különösen a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló évi XLVIII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény).

Egyes szolgáltatások igénybevétele regisztrációhoz kötött, a regisztráció során önkéntes módon vagy szükségszerűen megadott személyes adatok felvételére és nyilvántartására kerül sor. Ezekben az esetekben a Megrendelő és az Adatkezelő közötti szerződés az adatkezelés jogalapja.

A felhasználásról való további tájékoztatást az ügyfélszolgálat email címén (dorinadekoracio@gmail.com) lehet kérni. Megrendelő az adatkezeléssel kapcsolatos problémákat, panaszokat is ezen az email címen tudja jelezni Adatkezelő felé.

A felhasználói tevékenység és élmény megkönnyítése, a szolgáltatásokban rejlő összes lehetőség kiaknázása és a webshop megfelelő működése érdekében különféle sütik (pl. egy munkamenetre szóló vagy tartós böngésző cookie stb.) elhelyezésére kerülhet sor a külön tájékoztatóban ( Cookie-süti tájékoztató ) meghatározottak szerint.  

A vásárlási szerződés teljesítéséhez személyes adatokra van szükség. A szerződés nem köthető meg személyes adatok nélkül.

A személyes adatok tárolásának időtartama

1. Szerződéses viszonyból eredő jogok és kötelezettségek teljesítéséhez a szükséges időtartamig az Adatkezelő tárolja az adatokat a szerződéses kapcsolat megkötését követő 3 évig.

2. Az adatkezelőnek minden személyes adatot törölnie kell a személyes adatok tárolásához szükséges idő letelte után.

A személyes adatok címzettjei és feldolgozói

Az Ügyfél személyes adatait feldolgozó harmadik felek a Kezelő alvállalkozói. Ezen alvállalkozók szolgáltatásai elengedhetetlenek a Kezelő és az Ügyfél közötti elektronikus megrendelésnek feldolgozására irányuló szerződés sikeres teljesítéséhez.

A Kezelő alvállalkozói:

  • Webnode AG (webáruház rendszer);
  • Szállító társaságok; MPL,Foxpost,Packeta
  • Google Analytics (weboldal statisztika);

Az Ügyfél jogai:

1. A személyes adatokhoz való hozzáférés joga;

2. A személyes adatok helyesbítéséhez való jog;

3. A személyes adatok törlésének joga;

4. A személyes adatok feldolgozásával szembeni kifogás joga;

5. Az adatok hordozhatóságához való jog;

6. A személyes adatok feldolgozásához való hozzájárulás visszavonásának joga írásban vagy e-mailben: panasz@dorinadecor.hu

7. A rendelet megsértésének gyanúja esetén panaszt nyújt be a felügyeleti hatósághoz.


A személyes adatok védelme

1. A kezelő kijelenti, hogy a személyes adatok védelméhez szükséges valamennyi műszaki és szervezeti óvintézkedést megtette

2. A Kezelő technikai óvintézkedéseket tett az adattároló területek biztosítására, különösen a számítógéphez való hozzáférést jelszóval való védelmével, víruskereső szoftverrel és a számítógépek rendszeres karbantartásával.

Záró rendelkezések

1. Elektronikus megrendelés leadásával weboldalon az Ügyfél megerősíti, hogy tájékoztatást kapott a személyes adatok védelmének valamennyi körülményéről, és teljes mértékben elfogadja azokat.

2. Az Ügyfél elfogadja ezeket a szabályokat a jelölőnégyzet bejelölésével a megrendelési vásárlási űrlapon.

3. A Kezelő bármikor frissítheti ezeket a szabályokat. Új, frissített változat a közétett honlapon érhető el.

Ezek a szabályok hatályba lépnek: 
2024.11.02